Музична скринька


МУЗИЧНИЙ ТУРНІР


Мета:
*       Перевірити й закріплювати знання учнів із музичного мистецтва; створити умови для інтелектуального розвитку
*       Розвивати кмітливість, спритність; сприяти формуванню комунікативних навичок, зміцненню дружби серед учнів; стимулювати розвиток уміння розв'язувати проблемні ситуації командою
*       Виховувати відповідальність, наполегливість.
Обладнання: мультимедійна дошка; проектор; музичний центр; слайд-презентація; картки із завданням; плакати з кросвордами; портрети композиторів; грамоти для нагородження.
Попередня підготовка:
ü  Ознайомлення учнів із правилами проведення турніру
ü  Підготовка музичного супроводу, номерів самодіяльності, а також зали для проведення заходу
ü  Виготовлення учнями на уроках образотворчого мистецтва запрошень для гостей
ü  Запрошення членів журі
ü  Обрання та підготовка ведучих; формування команд (7 гравців), які обирають капітана, дають назву команді, створюють емблему та готують домашнє завдання (інсценування пісні).
ХІД ЗАХОДУ

На сцені — плакат: «Vіtа brevis est, агs Іоngа» — «Життя коротке, а мистецтво вічне». (Гіппократ)
Звучить урочиста музика. Учасники входять до зали.
Учитель. Вітаємо учасників і гостей музичного турніру! Сьогодні ми торкнемося дивовижного світу музичного мистецтва.
Запрошуємо капітанів команд презентувати свої команди!
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНД
1-й ведучий. Пропоную ознайомитися з правилами турніру. Команди виконуватимуть завдання з музичного мистецтва, отримуючи за правильну відповідь 1 бал, за неповну чи часткову — 0,5 бала.
2-й ведучий. Якщо команда не дасть відповіді на запитання чи відповість неправильно, то це запитання передають іншій команді, водночас черговість відповідей не порушується. Виграє команда, яка набере найбільше балів.
Запрошуємо команди на розминку!
РОЗМИНКА
Завдання: знайдіть (позначте) ноти в словах: помідор, море, мінор, парасолька, коляска, сіно, фара, скеля, премія.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Команди інсценізують пісні.
КОНКУРС КАПІТАНІВ
Завдання: розгадайте філворд, у якому приховано слова, що стосуються музики. Виграє той, хто раніше впорається із завданням.
А
Р
Ф
А
Е
Ф
А
М
П
О
Н
А
М
Д
О
Н
Л
Р
П
О
Г
І
А
Р
І
Я
Н
Е
Т
О
О
К
Т
А
В
А
Р
А
Т
Т
П
І
С
Н
Я
А
С
К
Р
И
П
К
А
Н
3
М
Е
Л
О
Д
І
Я
К
К
А
Н
Л
І
Р
А
Д
А
К
О
Н
В
А
Л
Ь
С
І
Л
Я
П
І
А
Н
О
М
И














Відповіді:
*        Арфа
*        Опера
*        Нота
*        Скрипка
*        Вальс
*        Піано
*        Ліра
*        Мелодія
*        Пісня
*        Фагот
*        Сі
*        Ля
*        Фа

Поки капітани розв’язують завдання, звучить музична пауза ( виступи учнів)
КОНКУРС «УПІЗНАЙ ІНСТРУМЕНТ»
Завдання: уважно прослухайте музичні фрагменти, визначивши, який звучить інструмент (арфа, гітара, віолончель, балалайка, барабан, баян, бубон, трикутник, кларнет, ксилофон, литаври, фортепіано, саксофон, скрипка, тромбон, труба).
КОНКУРС «КРАЩИЙ ВИКОНАВЕЦЬ ПІСНІ»
Завдання: по одному учасникові з кожної команди змагаються на краще виконання пісні.
КОНКУРС «З'ЄДНАЙ СЛОВА»
Завдання: установіть відповідність між словами у правому й лівому стовпчиках:
Смичок                                   Оркестр
Диригент                                Скрипка
Кордебалет                             Опера
Арія                                           Балет
Клавіатура                               Хор
Соліст                                       Фортепіано

КОНКУРС УБОЛІВАЛЬНИКІВ «НАРОДНИЙ»
Завдання: троє вболівальників від кожної з команд мають заповнити пропуски, уписавши назви музичних інструментів народного оркестру.

1


Н

2


А




3

Р






4


О





5Д





6



Н



7
И





8



Й

 










1)      Інструмент, що отримав назву за ім’ям давньо-руського співака-сказителя. (Баян)
2)    Найдавніший струнно-щипковий інструмент. (Ліра)
3)     Цей інструмент уважають головним у струнній групі симфонічного оркестру, але він також серед народних інструментів. (Скрипка)
4)    На цьому інструменті грали пастухи. Це вівчарський... (Ріжок).
5)    Струнний інструмент, що нагадує балалайку. (Домра)
6)    Ударний інструмент з невизначеною висотою звуку у вигляді обруча, на який з одного боку натягнуто шкіру. У прорізах обруча встановлено малі металеві тарілочки — брязкальця. (Бубон)
7)     Струнний музичний інструмент, що складається з дерев’яного корпусу, прямокутної, частіше трапецієвидної форми з натягнутими над ним струнами. (Цимбали)
8)   Найдавніший музичний інструмент у формі невеликого конусоподібного барильця. На мембрані зроблено проріз, куди вставляли пучок кінського волосся («хвіст»). Смикаючи його вологими пальцями, добували сильний звук, схожий на ревіння. (Бугай)

(Музична пауза)
КОНКУРС «ЗАПИТАННЯ — ВІДПОВІДЬ»
1)     Назвіть автора пісні «Калинка». (Російська народна пісня)
2)    Пригадайте назву симфонічної казки для дітей С. Прокоф’єва. («Петрик і Вовк»)
3)    Як називається хоровий спів без супроводу? (А сарреllа )
4)    Назва невеликого музичного твору віртуозного характеру або п’єси навчального характеру, у якій застосовують певний технічний прийом гри. (Етюд)
5)    Назвіть музичний інструмент групи клавішно- духових, що неофіційно називають «королем музичних інструментів»: за звуковою палітрою та багатством засобів музичної виразності посідає перше місце поміж музичних інструментів. (Орган)
КОНКУРС «ЗАЙВЕ СЛОВО»
Завдання: знайдіть у переліках зайве слово.
*       Симфонія, етюд, пісня, музикант, соната.
*       Гітара, диригент, баян, фортепіано, скрипка.
*       Вальс, полька, танго, опера, мазурка.
*       Моцарт, Бетховен, Ґайдн, Шопен, оркестр.
Учасники по черзі читають слова, називають зайве слово і пояснюють, чому саме воно зайве.
МУЗИЧНІ ЗАГАДКИ
*       Назвіть тварину із загону плазунів, якій уже понад 220 млн років, а також птаха й зернову культуру, у назвах яких є нота РЕ. (Черепаха, тетерев, гречка)
*       Птах, у назві якого є нота МІ. (Фламінго)
*       Порода собак і рослина, у назві яких є нота ДО. (Бульдог, подорожник)

Учитель. Ось і добіг кінця наш музичний турнір. Усі учасники з гідністю витримали цей іспит. Дякую всім, хто брав участь у турнірі, і тим, хто вболівав за свої команди. Поки журі підбиватиме підсумки, на сцені продовжують виступати учасники концерту.
(Музичний номер)
Учасникам і гостям  заходу пропонується взяти участь у найулюбленішому конкурсі «Угадай мелодію», у якому звучатимуть пісні з мультфільмів.
КОНКУРС «УГАДАЙ МЕЛОДІЮ»
ВИСТУП ЖУРІ
*       Члени журі оголошують результати конкурсу.
*       Учасників турніру нагороджують дипломами й грамотами.
Учитель. Хочу завершити нашу зустріч словами Д. Д. Шостаковича: «Любіть і вивчайте велике мистецтво музики. Воно відкриє вам цілий світ високих почуттів. Воно зробить вас духовно багатшими, досконалішими. Завдяки музиці ви побачите життя в нових тонах і барвах». До нових зустрічей

Комментариев нет:

Отправить комментарий